Otázky a odpovědi

Zaslat dotaz do diskuze »

  • Na nemravné a vulgární příspěvky nebude brán zřetel, hrubě nemravné a vulgární příspěvky nebudou zveřejňovány.
LKVO
Dotaz:
Dobrý den pane Nedoma,
objevili se zprávy, dle kterých lobujete za to aby projekt LKVO dostal zelenou. Co vy na to?
Děkuji za odpověď.
Vlasťo Hrabal
26.11. 2010

Odpověď:
Vážený pane Hrabale,
Zprávy, které šíří pan Holík z Panenských Břežan se nezakládají na pravdě. Na můj dotaz proč tak činí mi sdělil ,  že už nemá co ztratit. Je to tedy věc jeho svědomí a odpovědnosti. Krom toho jsem přesvědčen že vylobovat se nedá pro LKVO„zelená“ ani „červená“. Je to výkon státní správy a já jsem zásadně pouze pro to, aby byla na stůl položena všechna fakta bez jakýchkoliv lobbistických tlaků , ať už je jejich motiv jakýkoliv. Pišme proto své připomínky a důvěřujme v odpovědné posouzení EIA. Já osobně  současnému vedení ministerstva věřím.
3.12. 2010

Článek
Dotaz:
Pane Nedomo,
v tisku jste nevyloučil angažmá pro majitele letiště.Cítíte oprávněnost Vašich kritiků, když Vás obviňují z porušování zásad o střetu zájmů?
Adam Plaček
5.11. 2010

Odpověď:
Vážený pane Plačku,
i po 20ti letech v politice jsem stále zaměstnancem Aera Vodochody. I když hledám možnost uplatnění v některém z oborů, kterým jsem se jako starosta nebo senátor věnoval, budu se jistě zajímat také o možnost uplatnění u mého dosavadního a v životě doposud jediného zaměstnavatele (18 let praxe na zalétávacím provozu). To že jsem tehdy pracoval na letišti ještě neznamená, že bych nebyl dnes krom této činnosti schopen zastávat v Aeru i jinou práci. Můj odborný postoj k využití letiště s důrazem na dodržování zákonů této země (především ve smyslu životního prostředí) by mi v tomto smyslu proto neměl být překážkou. V mém případném návratu k původnímu zaměstnavateli by se tak zcela určitě nejednalo o střet zájmů. Úvaha na toto téma se tak v tomto okamžiku stává pro veřejnost bezpředmětnou a to jak z hlediska aktuálnosti tak po obsahové stránce. Děkuji za Váš dotaz a přeji hezký den.
Jiří Nedoma
9.11. 2010

Dík
Dotaz:
Pane Nedomo,
chtěl bych Vám poděkovat za Vaši práci v senátu. Za všechno co jste pro Mělničáky udělal.Co budete dělat dál? Zůstanete v politice nebo se chystáte do zaslouženého důchodu?
Adam Plaček
21.10. 2010

Odpověď:
Vážený pane Plačku,
děkuji Vám za slova Vašeho uznání. Je mi ctí, že jsem mohl být lidem v našem regionu po dobu výkonu mého senátorského mandátu alespoň trochu užitečný a přispět tak k lepšímu jménu Senátu. Lituji, že řada problémů, kterými se dlouhodobě zabývám, jako je řešení dopravních obchvatů některých měst, splavnost Labe nebo zásobování obyvatel teplem z mělnické elektrárny zůstanou asi po mém odchodu ze Senátu po nějakou dobu otevřené. Pokusím se ještě pro kontinuitu těchto řešení získat některé z mých kolegů v hospodářském výboru, kteří mají po odborné stránce k těmto problémům blízko.

Co se týká mého dalšího působení, (do důchodu mi zbývají ještě 3 roky) Vám, ani sobě, zatím odpovědět neumím. Vzhledem k věku a dlouhé přestávce v mé původní profesi leteckého technika (20 let) je to zatím i pro mne velká neznámá. 
Jiří Nedoma
26.10. 2010

Dotaz
Dotaz:
Pane Nedoma.
V rádiu se o Vás otíral pan radní Němec. Nemá trochu pravdu?
http://www.rozhlas.cz/zpravy/volby_podzim/_zprava/793128
Jak to vidíte s letištěm?
Petr Tuček
21.10. 2010

Odpověď:
Pane Tučku,
netrapte se tím. Pan Němec se mi již při osobním setkání omluvil a  já to beru jen jako jeho předvolební oslovení voličů v blízkosti letiště, vystrašených více než je potřeba několika místními politiky, kteří měli ambice se přiživit na tomto tématu v několika volbách. Skutečné projednávání tohoto problému se zastavilo v březnu minulého roku a pokud se kdy obnoví, tak rozhodně v době, která nebude vypjatá dalšími volbami. (Z toho usuzuji že možná již brzy). A nebojte se, na objektivní posouzení tohoto problému jsem dobře odborně připraven. Zatím se věnuji jiným, aktualnějším problémům, vyplývající stále ještě z mého mandátu senátora, které jsou na pořadu dne.
Jiří Nedoma
3.11. 2010

Střet zájmů
Dotaz:
Pane senátore,
jako váš volič nejsem spokojen jak jste se vypořádal s odpovědí paní Svobodové. Copak nejde o typický střet zájmů? Ta osoba nemuze být objektivní ani kdyby chtěla.
Karel Blažek
30.9. 2010

Odpověď:
Vážený pane Blažku,
z mé odpovědi paní Svobodové myslím jasně vyplývá, že na nestrannost paní Honové po mé vlastní zkušenosti nespoléhám. Naštěstí je proces schvalování EIA záležitostí ministerstva jako instituce a nikoliv jedné osoby. Pokud bude přepracovaná EIA předložena ještě po dobu trvání mého mandátu, nemám o její objektivní posouzení žádné obavy. Natolik dané problematice rozumím a mám k dispozici nezávislé odborníky, abych byl schopen s úspěchem oponovat případným snahám o jakékoliv pochybení při posuzování tohoto materiálu. A  je pro nás druhotné, čím a kým by bylo způsobeno.

Chcete-li však slyšet, že postavení paní Honové je v rozporu se zákonem, jak se zřejmě domníváte, tak Vás musím zklamat. V rozporu se zákonem 159/2006Sb. v tomto případě není ani veřejná funkce, kterou zastává paní Honová versus postavení jejího manžela v Omnipolu, ani případná účast paní Honové v zastupitelstvu Hostivic.( Mimochodem tato informace jak jsem zjistil ze stránek MV není pravdivá). I kdyby ji  hypoteticky k podpisu pod nesprávné hodnocení EIA kolektivem lidí jí řízeného oddělení vedlo cokoliv, zákon a  veřejná kontrola to nepřipustí. Tato kauza je naštěstí velmi důkladně sledována. Mimo to je pro mě nejvyšším garantem vedle osoby pana ministra paní náměstkyně Rut Bízková, která je o tomto případu dobře informována a která mi také slíbila dohled nad objektivností posouzení případné nové EIA o to i v době po mém odchodu z funkce senátora. Z vlastní zkušenosti senátora mohu z dosavadní spolupráce prohlásit, že mám v tomto smyslu k paní náměstkyni plnou důvěru.

Přeji hezký den.  
Váš senátor Jiří Nedoma
1.10. 2010

Dotaz
Dotaz:
Dočetla jsem se,že paní Honová,manželka ředitele Omnipolu Hona a zastupitelka z Hostivice se podílí jako ředitelka odboru MŽP na rozhodování o EIA.
Co vy na to,jako odborník na legislativu.Můžeme se spolehnout na její nestranost ve věci letiště ve Vodochodech?
Eliška Svobodová
24.9. 2010

Odpověď:
Vážená paní Svobodová,
na nestrannost paní ředitelky Honové nespoléhám. Posuzování EIA pro letiště Vodochody jsem v roce 2009 kontroloval  podle oficielních vyjádření ministerstva ŽP na základě odborných posudků, které jsem si nechal vypracovat právě po jejím vyjádření že „EIA je dobře zpracována“. Záměr předkladatele přitom vůbec neřešil ani zvýšené nároky na dopravu, ani letové postupy pro vyhnutí se hustě zabydleným lokalitám, ani bezpečnostní situaci s ohledem na lety v blízkosti skladu kapalných plynů České rafinérské. S pomocí odborníků a podporou okolních obcí se mi tak podařilo černé na bílém doložit, že EIA dobře zpracovaná nebyla. A bylo mi přitom úplně jedno čí je paní Honová manželka a ani jsem se po tom nepídil.
Přeji Vám hezký den.
Jiří Nedoma
29.9. 2010

Upřesnění
Dotaz:
Pane senátore,
mohl byste odpovědět na všechny položené otázky?
Děkuji Vám
Karel Horák
6.9. 2010

Odpověď:
Vážený pane Horáku,
Věřím, že byste rád získal nějaké informace o záměru Letiště Vodochody k uvažovaném rozšíření jeho provozu. Alespoň k tomu směřují všechny Vaše položené otázky.  Já jsem však nejednal s vedením Letiště Vodochody (za to odpovídá Ing. Kačur) ale s lidmi z vedení Aero Vodochody  a.s. (dnes již jiná firma) odpovědnými za obchod a zbrojní program. Z tohoto jednání žádný zápis pořízen nebyl a dojde-li k realizaci obchodů na úrovni mezi jednotlivými státy, budou o tom jistě informovat zavčas veřejnoprávní média v okamžiku, kdy o tom bude rozhodovat vláda. Moje úloha je pouze v rovině hospodářské diplomacie našeho senátního výboru. O záměru letiště vím jen tolik, že doposud nebyla předložena nová EIA a můj negativní postoj k té z loňského roku jsem již sdělil na MŽP v březnu minulého roku. Jsem připraven včas zareagovat,  bude-li EIA předložena, nebo podají-li občanská sdružení slíbenou petici.
Jiří Nedoma
7.9. 2010

Dotaz
Dotaz:
Dobrý den,
rád bych se zeptal na podrobnosti z vašeho jednání v Aeru,kde jste byl tento týden.Popsal jste jim problémy nás občanů,které způsobuje jejich projekt v regionu.Budou nějak komunikovat se svým okolím jak slibovali?Bude EIA nebo ne?
Mohl byste zveřejnit záznam z jednání?
děkuji za odpověd
Karel Horák
3.9. 2010

Odpověď:
Vážený pane Horáku, předmětem mého jednání  nebylo v Aeru tento týden Letiště Vodochody, jak jste možná předpokládal. Tohoto tématu jsme se dotkli pouze okrajově a to ve smyslu toho, že doposud není novější informace než ta, kterou jsem zveřejnil 12.srpna. Předmětem mé návštěvy byly letouny L-159, které jsou vlastnictvím českého státu a za které stát   platí AERU každý rok nemalé peníze za jejich uskladnění a údržbu.  Jejich hodnota s každým rokem klesá a mě zajímalo, jak se daří jednání o jejich prodeji, kterým je Aero státem také pověřeno. Ve středu večer se totiž uskutečnilo setkání senátorů se členy našeho diplomatického sboru, kteří měli tento týden v Praze pravidelnou poradu. Moje jednání v Aeru tomuto jednání předcházelo jako příprava, což mi při vlastním jednání s našimi velvyslanci v některých státech velmi pomohlo. Nemohu být zatím konkrétnější, ale snad neprozradím nic důvěrného, když Vám sdělím že tato jednání byla velmi úspěšná. Existuje řada světových destinací, které mají o tyto letouny zájem a s kterými Aero úspěšně jedná. Je třeba jen sladit kroky všech českých zainteresovaných stran, aby byly některé kontrakty konečně realizovány.  A to se v těchto dnech právě podařilo.
Jiří Nedoma
6.9. 2010

Dotaz
Dotaz:
Dobrý den pane senátore,
před časem jste slíbil uspořádat v senátu veřejné projednání projektu druhého letiště pro Prahu ve Vodochodech.Prosím o informaci a zveřejnění data v dostatečném předstihu.
Děkuji,
Ing. Josef Křivanec
1.9. 2010

Odpověď:
Vážený pane Inženýre,
na jednání Podvýboru pro letectví a kosmonautiku v Aeru dne 15.ledna jsem skutečně slíbil těm občanským sdružením,  která dodají do Senátu petici s podpisy občanů nesouhlasící s realizací záměru Letiště Vodochody, že zorganizuji z titulu své funkce v Senátu tzv. Veřejné slyšení v této záležitosti. Na úrovni Výboru pro Hospodářství, zemědělství a dopravu mi to umožňuje § 145 jednacího řádu Senátu. V případě, že by podaná petice obsahovala nejméně 10 000 podpisů  osob,  by mohla být dokonce petice podle § 142a zařazena na schůzi Senátu.

Bohužel jsem do dnešního dne do Podvýboru pro dopravu, jehož jsem předsedou a jemuž vyřízení takové petice v Senátu věcně náleží, žádnou takovou petici neobdržel.  Pokud je mi známo, byla zatím podána  pouze petice proti letišti  ve Sněmovně – tedy v minulém volebním období a  bez reálného výsledku.

Možnost Veřejného slyšení z mojí iniciativy  v této věci v Senátu tedy s každým dnem klesá, neboť na jedné straně  nebyl zatím předkladatel záměru schopen předložit novou EIA  (ta původní byla po našich připomínkách na MŽP vrácena k přepracování ) a ani občanská sdružení nejsou v této věci dostatečně aktivní. Soustředí se spíše na mediální tlak, dobře viditelný především vždy před volbami, nežli na skutečné řešení problému senátní cestou, kterou jsem jim v lednu letošního roku nabídl.

Vzhledem k tomu, že můj senátorský mandát končí již 13.listopadu a vzhledem k tomu že bez petice občanů nemají ostatní členové Podvýboru ani Hospodářského výboru k této věci vůli schválit konání Veřejného slyšení, příliš času na jeho uspořádání již nezbývá.
Jiří Nedoma
3.9. 2010

EIA
Dotaz:
Pane senátore,
pan Hašek Vám psal o potížích ,které mu a jeho rodině způsobuje poplašná zpráva o II. letišti pro Prahu.Nelíbí se mi Vaše zlehčování problému a Vaše stálé poukazování na jakousi politizaci problému.Co kdyby jste raději alespoň na konci kariery něco udělal pro své spoluobčany?
Pavel Bortel
16.8. 2010

Odpověď:
Pan Hašek  mi položil jasnou otázku jak je to s novou EIA, pro jejíž odpověď jsem udělal vše co jsem udělat mohl. Tedy zeptat se na tuto otázku u provozovatele letiště a napsat seriozní odpověď. Žádné zlehčování v tom rozhodně nebylo. Jsem rád, že ještě před tím než se toto téma stalo předvolebním politickým tématem (a to si v historii webových diskusí každý může dohledat) jsem mohl svými oficielními připomínkami  přispět k zastavení realizace původního záměru. Tím jsem pro své spoluobčany v této záležitosti dosáhl maximum možného a jsem připraven se k novému záměru a nové EIA opět vyjádřit. Kdy to ovšem bude a jak bude nová EIA vypadat o tom se rozhodně necítím kompetentní rozhodovat.  Je mi líto, že to vnímáte jinak a že útočíte právě na mě, který svou práci v této věci  bezezbytku odvedl a je připraven ji kdykoliv to bude potřeba zopakovat.
Jiří Nedoma
18.8. 2010

Letiště
Dotaz:
Pane senátore,
byl byste tek laskav a zjistil jak je to s tím rozšiřováním nebo zrušením projektu.Máme na tomto rozhodnutí závislé živobytí a dost nám tento stav komplikuje život.Rozhodujeme se zda se stěhovat či zůstat a investovat.Jistě máte možnost získat informaci.S námi se majitel nebaví.Přeci ta EIA měla být už dávno.
Pavel Hašek
9.8. 2010

Odpověď:
Vážený pane Hašku,
K Vašemu dotazu na termín předložení nové EIA bych rád uvedl, že při rozhodnutí  MŽP  k EIA v roce 2009 ,kdy na základě našich připomínek navrhovaný projekt neprošel, nebyl dán žádný termín, do kdy musí  žadatel podat novou EIA. Záleží na tom, zda je schopen naše připomínky , které si MŽP vzalo za nepřekročitelné novým záměrem napravit či nikoliv.  Podmínky (alespoň z mé strany ) byly natolik přísné, že pokud by byly splněny, pak by tomuto projektu v realizaci nemělo nic stát. Splnit je však ,jak se ukazuje,  není jednoduché a není ani vyloučeno, že jsou nesplnitelné. Já osobně na nich i nadále trvám, protože dávají  obyvatelům v okolí letiště garanci, že nebude jejich životní prostředí  ohroženo. Na základě Vašeho dotazu jsem  kontaktoval vedení letiště, abych se informoval o osudu EIA na upravený záměr. Podle vyjádření  pana ředitele Kačura je velkým problémem  především  soulad záměru s hlukovými limity v ochraném pásmu letiště. Kdy a zda se tento problém vůbec podaří dořešit je podle mého názoru velkou neznámou i pro vlastního investora, který mi žádný termín nebyl  schopen garantovat. Žádost provozovatele zůstává tedy i nadále od loňského března neschválena a pokud nebude předložena EIA k novému záměru s odpovídajícím řešením, není  třeba se k této problematice znovu a znovu vracet.  Zároveň ale  chápu, že je tento „strašák“ pro některé lidi i nadále vděčné politické téma. 
Jiří Nedoma
12.8. 2010

Letiště Vodochody
Dotaz:
Dobrý den pane senátore
Velice pozorně poslouchám vaše projevy a čtu vaše názory. Bohužel mám pocit, že i přes to, že občanům říkáte na setkáních že jste proti letišti, děláte ve skutečnosti opak. myslím si, že hledáte v zákonech cestu jak letiště zlegalizovat a mít čisté ruce.. viz. váš návrh na přesné určení tras a podobně... co více si můžou majitelé letiště přát? Myslím si, že byste měl hájit většinový názor lidí z regionu, kteří Vás zvolili jako svého zástupce a ne spíše Vaše osobní zájmy. Nechci vám křivdit, ale nejde neustále mlžit a čekat. Je přece jasné, že celý projekt je - pokud v této republice fungují zákony nesmysl. Jestliže se trikem obejde zákon a EIA bude přijata, bude to další důkaz. Dále si myslím, že by mělo dojít k odtajnění smluv mezi státem a firmou Penta. Většina lidí z regionu na výrobě ve zdejší zbrojovce pracovala a tedy pohádky o jakémsi tajemství /zbrojním a pod./ nejsou na místě. V závěru bych Vám chtěl říci, že nejsem zastáncem starých časů, nejsem proti rozvoji Aera, ani proti znovu zahájení výroby letadel. Nakonec nikdo z občanů by jistě neměl nic proti tomu podívat se jak vzlétá letadlo, které vyrobili svou prací. Nejvíce mě ale udivuje, že považujete nesmyslnou likvidaci Aera, prodej Boeingu a následný odprodej zpět státu a prodej firmě Penta s její minulostí- za úspěšně provedenou privatizaci- tak si jeden říká jestli už toho nebylo dost. Nejsem proti letišti na kterém budou přistávat malá sportovní letadla, ale jsem proti nákladnímu či osobnímu letišti z provozem strojů typu Boeing 737, 747 a ekologickém zatížení regionu- to se nezlobte, ale to je zdravý rozum. No a dotaz na závěr: Z jakého důvodu nedošlo ještě k odtajnění smlouvy nebo části smlouvy mezi státem a firmou Penta? Kdo tuto smlouvu přesně za stát podepisoval? děkuji D.S.
Daniel Souček
3.7. 2010

Odpověď:
Vážený pane Součku,
obávám se, že nejsem kompetentní odpovědět Vám na Váš dotaz o jakési smlouvě mezi Pentou a státem.Jednak z toho dotazu není jasné, zda Vám jde o smlouvu, která byla uzavřena v rámci privatizace Aero Vodochody nebo při prodeji pozemků pro Letiště Praha,či nějakou jinou smlouvu. Ať už Vám jde o jakoukoliv smlouvu, u žádné z nich jsem nebyl a žádnou z nich jsme v Senátu, kde působím, neschvalovali. V této záležitosti jsem se angažoval pouze před rozhodnutím první Topolánkovo vlády, kdy jsem žádal tehdejšího ministra financí Vlastimila Tlustého, aby privatizační soutěž, vyhlášenou vládou ČSSD zrušil. Měl jsem k tomu vážný důvod, kterým byl záměr PENTY privatizovat AERO pro využití letiště s roční kapacitou 7 mil. cestujících. Požadoval jsem vyhlášení nových podmínek soutěže, kde by bylo více zdůrazněno zachování finální letecké výroby. To však neznamená, že jsem proti Letišti, jak si mnoho lidí vykládá. Jsem proti záměru PENTY, tak jak byl v loňském roce v rámci EIA prezentován. Už asi po sté jasně opakuji, že proti komerčnímu využití letiště nic nemám. Naopak jsem v době kdy jsem byl starostou Odoleny Vody intenzivně 14 let prosazoval v souladu s volebním programem místní ODS všechny kroky k tomu potřebné. Zajistil jsem do územního plánu zanesení rozvojového území pro letiště včetně nájezdu na dálnici D 8, totéž jsem prosadil i do ÚPD pražského regionu a průběžně jsem jednal jak s vedením AERA, tak s vedením Letiště Praha o převedení některých druhů letů do Vodochod. Bohužel tehdejší vedení AERA se nebylo schopno chovat pružně a reagovat na potřeby trhu. Odolená Voda tak přišla o možnost dynamického rozvoje, který by s rozvojem letiště zcela určitě nastal. Dnešní situace je ale odlišná. Neprofesionální, nesmyslný záměr PENTY bez citu k životnímu prostředí vyprovokoval reakci lidí, kteří o létání nic nevědí a odmítají přemýšlet jaký provoz by byl pro okolní obce ještě přijatelný. Jejich obavy se pak obrátily nejen proti špatnému projektu, ale i proti letišti. Žiji tak dobrovolně v přesvědčení, že pokud se ubrání jakémukoliv rozšíření provozu, budou mít klid. Ve skutečnosti tím pouze zakonzervovávají současný stav provozu, který je nejhorší z možných variant. Staré vrtulové letouny létají téměř denně po výcvikovém okruhu a burcují další a další obyvatele proti letišti. Lidé tak absolutně ztrácejí představu, jak by zde dopravní letiště fungovalo. Denně to dokládají reakce dezinformovaných lidí na různých webových serverech, bojujících proti letišti jako takovému. Předpokládám, že jsem Vás jako radikálního odpůrce letiště asi nepotěšil avšak svého jasně vyhraněného názoru jak proti záměru PENTY, tak na druhé straně podporující výrobu a provoz letecké techniky (včetně osobní letecké dopravy) se vzdát ani po dvaceti letech nehodlám. Láska k letadlům a létání je totiž láska na celý život.
S pozdravem.
Jiří Nedoma
5.7. 2010

DOTAZ
Dotaz:
Pane senátore,
děkuji Vám za činnost proti rozšíření letište Vodochody.Věřím,že se Vám na závěr vašeho mandátu podaří tento záměr zastavit.Vidíte to jako reálnou možnost?
Blanka Sadovská
17.6. 2010

Odpověď:
Vážená paní Sadovská,
záleží na tom jestli do konce mého mandátu bude EIA (studie vlivu daného záměru na životní prostředí) předložena k posouzení a co bude jejím obsahem. V případě, že ukazatele z EIA budou kritické, využiji všech právních prostředků na ochranu životního prostředí dotčených obcí.
Jiří Nedoma
17.6. 2010

Dotaz
Dotaz:
Pane senátore,
bojujete proti velkému a hlučnému letišti.V pořádku.Byl byste tak laskav a trochu přitvrdil ve svých vyjádřeních.Nevím už jak před kolegy obhajovat Vaše postoje.Stále říkají,že více bojujete se sdružením ostatních obcí než se současným majitelem Aera.
Karel Falta
18.5. 2010

Odpověď:
Pane Falto,
rozdíl mezi mnou a některými členy sdružení SLV je právě v tom, že já proti negativním vlivům záměru PENTY s Letištěm Vodochody nebojuji tvrdými veřejnými prohlášeními ale odbornými připomínkami v rámci úředního řízení. To bylo přerušeno v březnu roku 2009 a proto do předložení nového záměru ( včetně upravené EIA) provozovatelem letiště necítím potřebu dalších prohlášení, ale snažím se být přípraven pro další kroky v úředním řízení. V případě podnikatelského záměru soukromé firmy, nikoliv záměru státu, kraje nebo obce nejsou politické postoje ani postoje veřejnosti rozhodující. Rozhodující je pouze dodržení právních norem. O věci rozhodují státní úředníci, politici plní pouze kontrolní funkci veřejnosti nad úředním řízením.
Jiří Nedoma
19.5. 2010

kandidatura do senátu?
Dotaz:
Vážený pane senátore,
chci se vás zeptat, zda je pravda, že chcete do Senátu PČR kandidovat jako nezávislý.
Pavel Štěpánek
14.5. 2010

Odpověď:
Dobrý den pane Štěpánku,
jako nezávislý kandidovat nehodlám, podrobnější informace naleznete na mých stránkách v publikovaném článku ze dne 15.5.
Jiří Nedoma
17.5. 2010

Dotaz
Dotaz:
Jak hodnotíte www.rathovoletiste.cz?
Karel Brýdl
12.5. 2010

Odpověď:
Tuto aktivitu našich kandidátů chápu jako přirozenou reakci na postoj hejtmana Davida Ratha k otázce rozšíření provozu Letiště Vodochody firmou PENTA. Tato regionální kauza, vyvolaná střetem mezi PENTOU a komunálními politiky dotčeného regionu, bránící zájmy svých občanů, byla některými z nich, kteří jsou dnes na kandidátce volební strany Věci Veřejné natolik zpolitizována, že se stala jedním z témat parlamentních voleb. ODS vždy v této kauze prostřednictvím jak svých místních, regionálních tak i parlamentních politiků vystupuje proti konkrétním negativním dopadům tohoto záměru na obyvatele okolních měst a obcí. Tato akce je pak jednou z forem odporu proti tomuto záměru, podporovaného hejtmanem našeho kraje.
Jiří Nedoma
13.5. 2010

Dotaz
Dotaz:
Pane Nedomo,
doslechl jsem se,že jste zjišťoval možnosti vašeho angažmá v nově vzniklých stranách.Je na tom něco pravdy?
Zajímalo by mne co plánujete na podzim.Nebo už chcete s politikou skončit?
Pavel Záda
3.5. 2010

Odpověď:
Ano, je pravda že mě kontaktoval zástupce jisté skupiny lidí, která shání vhodné kandidáty různým menším politickým stranám a hnutím pro sněmovní i senátní volby. Nabídka umožňovala úvahu o TOP 09 a především angažmá u tehdy méně známé strany Věci Veřejné, která vedle plné úhrady volebních výdajů prý nabízela i smluvní podíl na finanční odměně státu za výsledek voleb. A protože něco takového považuji za morálně absurdní a navíc neslučitelné s mým členstvím v ODS, kterého se nehodlám zatím vzdát, nabídku jsem odmítl. Moje činnost v politice tím rozhodně nekončí. Jsem nadále předsedou místního sdružení ODS v Odoleně Vodě, kde nás nyní čeká příprava komunálních voleb, jsem členem oblastní rady ODS Praha-východ a členem Výkonné rady ODS. Vedle toho mě čeká ještě dost práce do ukončení mého senátorského mandátu. Mým odchodem z politiky se tedy zatím zabývat nemusíte.
Jiří Nedoma
6.5. 2010

 
Dotaz:
Upřesním dotaz pana Brýdla:
Vnímáte rizika jak je popsal pan Luboš Dobrovský. Sílící závislost na ruských dodávkách,na polostátních firmách,které skupují produktovody, letiště a investují do médií?
Jan Kroček
22.4. 2010

Odpověď:
Vážený pane Kročku,
aniž bych tušil, co řekl pan Dobrovský, umím si představit, jaké obavy mohl vyslovit. Závislost na zahraničním kapitálu u otevřené ekonomiky, kterou bezesporu česká ekonomika je, je vždy spojena s určitou mírou rizika. Ta by však neměla převýšit příležitosti, které to poskytuje našim podnikatelským subjektům v těchto zemích. Pro posouzení těchto rizik hraje svou roli stát u disponování se svým majetkem, který k tomu má k dispozici vyjádření BIS a některých dalších institucí. Nevidím tento problém u dostavby jaderné elektrárny tedy jako klíčový.
Jiří Nedoma
23.4. 2010

Dotaz
Dotaz:
Dobrý den pane senátor.
Vnímáte jistá rizika pro naši nezávislost pokud by měly na dostavbě Temelína participovat ruské firmy.Prosím o jasný názor
Vašek Brýdl
21.4. 2010

Odpověď:
Dobrý den pane Brýdle,
nepovažuji se být odborníkem, který by Vám byl schopen kvalifikovaně posoudit naší závislost při spolupráci s ruskými firmami na jaderné energetice. Jistě by se mi více líbilo, kdyby dostavbu elektrárny prováděly firmy, jejichž zemí původu je plně demokraticky rozvinutý stát. Na druhou stranu nemám zatím žádné informace, které by vylučovaly ruskou firmu z možné soutěže. Bude velmi záležet na tom, aby zadávací podmínky byly řádně ošetřeny budoucími smluvními vztahy, ať už bude dodavatelem kdokoliv. Mým úkolem je spíš příprava takové legislativy, která by umožnila urychlení dostavby dalších bloků jaderných reaktorů obecně. Jaderná energetika je navzdory všem alternativním zdrojům stále tou nejreálnější čistou energií, kterou pro horizont dalších 50-100 let budeme mít v požadovaném výkonu k dispozici. Všechno ostatní má pouze doplňkový význam, pokud nechceme být zavaleni všudypřítomnými větrníky a nebo panely fotovoltaických elektráren na plochách orné půdy. Podávám proto v Senátu návrh, který rozšiřuje působnost zákona 416/2009 Sb. o urychlení výstavby dopravní infrastruktury také na energetickou a vodní infrastrukturu.
Jiří Nedoma
22.4. 2010

Elektronicke vinety Kapsch
Dotaz:
Dobry den pane senatore,
planujete v najblizsej dobe nejaku konkretnu senatorsku prip. verejnu iniciativu na zrusenie kritizovaneho projektu elektronickych vinet firmy Kapsch? Cely projekt povazujeme za nestastny a verime, ze sa este vytvori priestor na odbornu diskusiu o inych alternativach. Dakujem.
S pozdravom,
Martin Gracka
19.4. 2010

Odpověď:
Vážený pane Gracko,
shodou okolností Vám na Váš dotaz ohledně elektronických vinět mohu odpovědět, že jsem 15.dubna spolu se skupinou dalších šesti senátorů podal senátní návrh novely zákona č.347/2009 Sb., kterým by se zavedení el.vinět posunulo až do roku 2016, kdy již do této doby bude předpokládám zaveden satelitní systém mýtného, bez nároku obsluhy mýtných bran firmou Kapsch. Současně schválený systém výběru dálničních poplatků pro osobní automobily od 1.1.2011 je z řady důvodů nepoužitelný a hlavně je v době hospodářské recese zbytečnou finanční zátěží státního rozpočtu. Věřím že Senát tuto novelu přijme v natolik krátké době, aby Poslanecká sněmovna, vzešlá z nadcházejících parlamentních voleb mohla urychleně novelu přijmout, dříve než budou viněty připraveny do skutečného provozu.
Jiří Nedoma
19.4. 2010

referendum OV
Dotaz:
Dobrý den pane senátore.
Potřeboval bych poradit jak mám hlasovat v referendu.Mnoho informací nemám. Máme se toho obávat? Proč to město vyhlašuje, když nám nechce k tomu nic říct. Chystáte k tomu nějakou přednášku? Máme děti ve Chvatěrubech a tam je starosta seznamoval s možnými problémy. Děkuji za odpověď.
Václav Špaček
6.4. 2010

Odpověď:
Vážený pane Špačku,
rád bych Vám odpověděl na všechny čtyři Vaše otázky. Proč město (respektive jeho zastupitelé) vyhlásilo referendum ke dni, kdy ještě nikdo nebude znát novou EIA na upravený záměr a nikoliv ke dni parlamentních voleb, kdy by k ní již mělo být známo vyjádření odborníků, tak tomu nerozumím. V době jednání Zastupitelstva města probíhalo současně jednání Senátu Parlamentu a proto jsem se nemohl diskuse na toto téma bohužel zúčastnit. Občané se tak v referendu mají zřejmě vyjadřovat k záměru z února minulého roku, který bez jakýchkoliv pochyb odmítla všechna Zastupitelstva i bez místních referend. Jiné informace zatím lidé nemají. Přednášku k tomuto tématu zatím nechystám, nebyl jsem o ní nikým požádán. I když mám o dané problematice jasnou představu , nemohu ji i tak prezentovat, pokud nebude zveřejněn upravený záměr. Informace by občanům měli dodat vyhlašovatelé referenda a předkladatelé záměru. Ti by měli krom objektivních informací občanům objasnit i nesmyslnou otázku, týkající se jakéhosi neurčitého provozu veřejného mezinárodního letiště. Mrzí mě, že Vám za této situace bohužel neporadím. Sám se takto zpackaného referenda nezúčastním a své připomínky, chránící životní prostředí místních obyvatel, vyjádřím až v rámci projednávání nové EIA. To má alespoň nějaký smysl.
Jiří Nedoma
6.4. 2010

Debata
Dotaz:
Dobrý den pane senátore.
Z první věty Vaší odpovědi panu Hrabalovi vyplývá,že Vám chybí debata s jasným cílem, zaměřená na sjednocení kroků k odvrácení záměru Penty.Jsem stejného názoru.Žádám Vás jako nejvýše postaveného politika z místního regionu o svolání takovéto schůzky a sjednocení postojů zástupců ohroženého regionu.Jedině tak je možné dojít ke společnému cíli.
Vladimír Selichar
27.3. 2010

Odpověď:
Dobrý večer, pane Selichare,
shrnutím postojů jednotlivých stran k danému tématu se zabývá právě ono " veřejné slyšení " v Senátu, o kterém píšu ve stati "názory senátora". Další schůzky je možné svolat přímo v regionu před realizací rozhodujících kroků jako např. připomínky k nové EIA nebo před podáním mého návrhu na legislativní změnu zákona zavádějící nový hlukový indikátor nebo nový postup monitoringu leteckého hluku. Pokud o ně bude ze strany obcí nebo některých sdružení zájem, nevidím to jako problém.
27.3. 2010

Letište Vodochody
Dotaz:
Dobrý den,
nedostal jsem se k otázce na setkání v Kralupech tak se ptám tady.
1. Za jaké rozšíření letiště vlastne jste? Chtěl bych od Vás slyšet konkrétní příklad počtu letadel, atd...abych se ve Vás aspoň trocha vyznal. A taky jak se uhlídá, že tento Váš návrh rozšíření bude dodržován a ne překračován??? Je přeci jasné že když se povolí malé rozšíření tak časem se to zvrhne a jsem tam kde nechceme být.
2. Všichni říkají/myslí si, že EIA nemůže/neměla by projít. Co se stane když Penta svůj záměr ohne takovým způsobem, že limity dodrží, ale jenom na papíře. Posuzuje se při EIA taky ekonomická stánka věci. Tj příklad: Míto 70 letadel denne tam napíšu 15...ale tím pádem je pro mně projekt už nevýnosný...to ale nikdo neposuzuje.
Díky a přeji hezkej večer.
Vlastimil Hrabal
26.3. 2010

Odpověď:
Vážený pane Hrabale,
debata v Kralupech bohužel nebyla zaměřena na sjednocení kroků k odvrácení záměru Penty, ale na předvolební klání politických stran, ve snaze co nejvíce oslovit své potencionální voliče, což je přirozené. Pokud by byla snaha nalézt společný jmenovatel efektivního postupu, museli bychom jít více do hloubky problému a snažit se být více objektivní. Populistické deklarace politické síly nám problém nevyřeší. A nyní opět k opakované otázce pro jaký že jsem rozšířený provoz. To, jakou představu jsem prosazoval u vedení Aera v uplynulých dvaceti letech je všeobecně známo (letiště s komerčním provozem obchodních letounů pro odlehčení letových a odbavovacích kapacit pražského letiště). Oddělení letiště od Aera a vytvoření samostatné společnosti však šanci na přijatelné rozšíření provozu výrazně omezilo. Rozhodně nehodlám předkládat letišti žádný svůj podnikatelský záměr, to není moje úloha. Jediným předloženým záměrem je záměr Penty a mojí úlohou je chránit podmínky pro pokračování tradice českého leteckého průmyslu (tedy bojovat za zachování letiště) avšak chránit také občany našeho regionu před negativními dopady jeho provozu. Vyplývá to z mé práce v Parlamentu, dříve na radnici Odoleny Vody a ještě před tím na tomto letišti, ke kterému mám pochopitelně asi jiný vztah než většina odpůrců letiště. Nejsem odpůrcem letiště ale připravovaného záměru. Jako senátor jsem totiž povinen hájit zájmy všech občanů, jejichž obce mají být vystaveny nadlimitní expozici hluku a dalších negativních vlivů. K Vaší druhé otázce: Při hodnocení EIA se určitě ekonomické otázky neposuzují. To je věc provozovatele letiště. Naproti tomu v dodržování režimu letiště nevidím problém, protože každý let je evidován státním podnikem Řízení letového provozu, který provozovatelům vyměřuje letové poplatky. Krom toho je průběžně měřen hluk v nejvíce zatížených obcích.
Jiří Nedoma
26.3. 2010

Jeste dotaz
Dotaz:
Jeste jsem se zapomnel zeptat na Vasi radu obcanum dotcenych obci. Co byste poradil mladym rodinam s malymi detmi (kdybyste nevedel, tak male deti spi i ve dne, tedy nejen vecer a v noci, kdy maji byt hlukove normy prisnejsi), ktere ziji v rodinnych domech treba Brezanech? Me totiz moc variant reseni nenapada, protoze pan Kacura spol., ackoli prohlasuji, ze cena nemovitosti se nezmeni a ze moderni letadla jsou jako mysky, si v Brezanech asi nic nekoupi a jine optimisty tohoto razeni neznam.
Jan Hinner
12.3. 2010

Odpověď:
Vážený pane Hinnere,
nevím z čeho usuzujete že usiluji o rozšíření provozu letiště. Rozhodně ne o takové, které nám vloni PENTA předložila ve svém záměru a o kterém se ještě na různých webových stránkách diskutuje a o jakém dnes okolní obce vypisují referenda. Zřejmě i z těchto neustále záměrně zkreslených zdrojů docházíte k závěrům že v této věci zastupuji někoho jiného, než naše voliče, kteří již několik volebních období podporují rozvoj našeho letiště s jeho napojením na dálnici D8 podle schváleného územního plánu našeho města. Vhodné geografické podmínky Odoleny Vody pro kombinaci letecké, silniční a železniční dopravy se staly v roce 1993 jednou z myšlenek zapracovaných a schválených do tohoto základního dokumentu rozvoje města. To že tento dokument podporuje existenci a rozvoj místního letiště ještě však neznamená, že se nedokážeme ubránit jeho nesmyslnému rozšíření podle představ PENTY. Rozšíření, které nerespektuje únosnost životního prostředí v okolních obcích není přijatelné ani pro nás. Proto naši zastupitelé s mojí podporou úspěšně čelí záměru, který PENTA vloni předložila. Je však logické, že zatímco jiné obce, kterým na rozvoji našeho města nezáleží a bojují proti rozvoji letiště jako takovému má zastupitelstvo našeho města v této věci poněkud jiný postup. Je jeho právem i povinností chránit životní prostředí svých občanů avšak zajistit městu jeho další rozvoj. Zároveň je však povinno dát vystrašeným občanům dostatek informací a možnost se k upravenému záměru, který bude v nejbližší době předložen a opět připomínkován vyjádřit v referendu. A k tomu také věřím že dojde.

A ještě k Vaší otázce k privatizaci Letiště Praha. Jak jste se již mohl z těchto stránek dozvědět v minulosti, jsem jednoznačně pro. Jsem přesvědčen že zákon, který Sněmovna schválila proti vůli Senátu i pana prezidenta je v rozporu s ústavou ČR. Je to precedent zasahující do pravomoci vlády (bez ohledu na to kdo vyhraje volby). Letiště není navíc tou prosperující společností, jak se domníváte. K udržení jeho kroku s konkurencí stř. Evropy potřebuje značné investice, na které si dnes není v rukou státu schopno vydělat a s penězi státu přitom dnes počítat již nemůže. (Viz právě zrušené plány na napojení letiště na železnici). Poslanci KSČM, ČSSD a KDU-ČSL tak na sebe vzali odpovědnost za postupný propad pražského letiště na regionální úroveň. Bohužel to do budoucna nahrává i PENTĚ v jejím úsilí o zajištění nízkonákladové dopravy do pražského regionu.

K Vaší dodatečné otázce, co poradit mladým rodinám v Panenských Břežanech? Záleží na tom, jak budeme úspěšní v odražení záměru PENTY a na tom kde tito lidé bydlí. Pokud v dolní části obce, kde nemá letiště zásadní dopad na životní prostředí, tak je to dobré. Pokud však bydlí nahoře jako pan starosta, tak potom by bylo dobré na něj apelovat, aby petici, kterou nechal občany podepsat předal i jinam než do PS PČR.
V Senátu jsme na petici připraveni uspořádáním veřejného slyšení za účasti odpovědných státních úředníků k objasnění důsledků realizace připravovaného záměru.
Jiří Nedoma
15.3. 2010

Vas "boj" proti letisti Vodochody
Dotaz:
Vazeny pane senatore,
se zajmem jsem si precetl diskusi a pousmal se nad nadsenymi projevy lidi, kteri Vam fandi v boji proti letisti Vodochody. Rad bych se Vas zeptal, proc prosazujete rozsireni provozu letiste a koho vlastne zastupujete? Mam za to, ze byste mel zastupovat obcany a ne zajmy Aera, ktere uz v soucasne dobe s letistem nema nic spolecneho. Momentalne jste asi jediny, kdo prosazuje navyseni provozu letiste pro male proudove stroje. Rozhodne nemam pocit, ze je to v zajmu obcanu. Neni to jen otazka Vasi jesitnosti? Skvely plan, o ktery ted nikdo nestoji, a presto o nem budeme jednat? Nebo jsou to jen vratka jak udelat prvni krok k povoleni mezinarodniho letiste a nasledne jen povolit letadla vetsi s hustejsim provozem, pokud zamer Penty neprojde naprimo? Rovnez na dotazy ohledne privatizace letiste Ruzyne odpovidate, jak je ostatne pravidlem, velmi neurcite. Jaky ma smysl prodavat letiste Ruzyne, kdyz je to jeden z mala prosperujicich podniku ve statnich rukach a vydelava penize? Proc se ohanite populistickymi argumenty, ze jeho provoz neni mozne platit z kapes danovych poplatniku, kdyz velmi dobre vydelava? To, ze je ruzynske letiste ve statnich rukou je pro stat zaruka toho, ze bude moci ucinne ovlivnovat jeho dalsi rozvoj (pokud se tedy v jeho vedeni nebudou stridat stranicti odbornici ODS a CSSD). Zaroven je to situace velmi nevyhodna pro Pentu, protoze nabidka novych slotu za nizsi cenu logicky snizi cenu slotu na Ruzyni. Tezko se pak da Vodochodske letiste povazovat ze verejny zajem, kdyz skodi verejne kapse. A prosim nezacinejte s evergreenem Penty, ze jejich nabidka se vzajemne neovlivni. Ja jsem na hodinach ekonomie nechybel.
Jan Hinner
12.3. 2010

Odpověď:
viz. odpověď na násludující doplnění dotazu.
15.3. 2010

Dotaz
Dotaz:
Pane senátore,
doslechl jsem se,že jste si před revolucí ve fabrice podával přihlášku do KSČ .Je to pravda?
Pavel Štěpánek
11.3. 2010

Odpověď:
Vážený pane Štěpánku,
vstup do KSČ byl pro mě vždy neslučitelný s mým životním postojem, tudíž jsem nikdy a nikde žádnou přihlášku do této strany nepodával.
S úctou Jiří Nedoma
11.3. 2010

Letiště
Dotaz:
Vážený pane senátore,
děkujeme Vám za Vaše úsilí v boji proti letišti.Líbí se mi Váš jasný názor.Nechceme žít v žádné zoně s dalšími decibely navíc.Stačí nám bohatě hluk z dopravy.Škoda,že starostka neprosazuje totéž.Napište jak Vás můžeme podpořit.
Jan Musil
1.2. 2010

Odpověď:
Dobrý den pane Musile,
děkuji za Vaši podporu. Pro zabránění záměru, který by snižoval kvalitu života v dotčených obcích je třeba shromáždit co nejvíce pravdivých argumentů, které by byly rozhodující pro státní úředníky při posuzování EIA . Také pro občanská sdružení , která hodlají vyjádřit svůj nesouhlas je pádný argument věrohodnější, než pouhé obecné odmítání záměru na základě vlastního pocitu. Stát, který garantuje jak obyvatelům daného území důstojné životní prostředí, tak provozovateli možnost podnikat, musí posoudit, zda vliv tohoto podnikání nepřekračuje stanovené limity. Přesnost posudků skutečného zatížení obyvatel bude pro konečné rozhodnutí velmi důležitá. Proto je důležité vynakládat úsilí a finance především na shromáždění odborných argumentů. Veřejnost pak může napomoci k vyslyšení těchto argumentů a ke kontrole při rozhodování státních orgánů. Také veřejnost a samospráva obcí má právo se rozhodovat o svém postoji k tomuto problému na základě získaných pravdivých a objektivních informací. Proto se také stanoviska jednotlivých obcí mohou ve finále velmi různit. Svoje vyjádření budou zcela určitě formulovat podle svého porovnání přínosů a zátěží tohoto programu pro své občany. Já však nemohu jako senátor s tímto programem souhlasit i kdyby se neúnosné zatížení leteckým provozem týkalo byť jen jediné obce . Buďme tedy odborně připraveni argumentovat a v této argumentaci buďme jednotní.
S přáním úspěchu této argumentaci při posouzení příští EIA Vás zdraví senátor Jiří Nedoma.
1.2. 2010

Dotaz
Dotaz:
Zajímal by mně Váš názor na prezidentovy tanečky kolem podpisu L.smlouvy.Panu S. jste na to neodpověděl.Vy jste mu s tím přece také pomáhal.
Miloš Franěk
7.1. 2010

Odpověď:
Pane Fraňku, věřte že můj postoj k ratifikaci LS neměl s kroky pana prezidenta před jejím podpisem nic společného. Já jsem se rozhodl pro podpis dopisu k Ústavnímu soudu ještě před schválením této ratifikace Senátem. Stejně tak již dnes jsem připraven se obrátit na ústavní soud, pokud levicová Sněmovna přehlasuje veto prezidenta u zákona zakazující ho do budoucna jakékoliv Vládě ČR privatizovat Letiště Praha. Zásadní kroky, odpovídající mému svědomí, činím bez ohledu na to, s kým mě tyto kroky ještě spojují a nemusím s ním za každou cenu svůj postup koordinovat. Jestli je pro mě v takovém případě něco směrodatné tak je to výsledek demokratického hlasování uvnitř našeho senátorského klubu ODS. A to bylo v obou případech takové, jak jsem se rozhodl.
Jiří Nedoma
7.1. 2010

Prezident
Dotaz:
Dobrý den pane senátore,
myslím,že je nutné korigovat chování nejvyššího úředníka našeho státu.Stále naléhavěji se projevuje ,že mu chybí po letech strávených v politice jakáko-li zpětná vazba.Obzvlášť je to patrné v druhém volebním období.Zajímá mne Váš názor na jeho jednotlivé kroky a zda je možné s tím něco dělat:
Gruzínská krize a jeho proruská orientace- zřejmě se neshodujete
Pomoc opozici se shozením vlády během přesednictví
Aktivismus proti ODS X podpora Paroubka
Obstrukce kolem Lisabonské smlouvy. Zpočátku jste se podílel. Děkuji za odpověď
Vladimír Selichar
6.1. 2010

Odpověď:
Vážený pane Selichare,
k Vašemu dotazu na můj názor na jednotlivé kroky pana prezidenta chci uvést, že mi takové souhrnné hodnocení nepřísluší. Mohu se vyjádřit pouze k těm jeho postojům, spadající do oblastí, kterým se sám věnuji. Mezi ně rozhodně patří postoje v hospodářské oblasti, v kterých většinou panuje shoda mezi našimi názory. Ať už se jedná o rozhodný nesouhlas s dalším zadlužováním naší země formou stále se zvyšujícího schodku veřejných financí, nebo nedávná podpora pana prezidenta mého návrhu na zamítnutí zákazu privatizace Pražského letiště (zákazu, který mimochodem usnadňuje realizaci záměru Penty s Letištěm Vodochody). Rozdílné názory od pana prezidenta však mám např. právě na orientaci naší republiky na Ruskou federaci, kdy jsem přesvědčen, že garance naší svobody a demokracie je výhradně v našem členství v euroatlantickém společenství, které se jasně vymezuje např. vůči okupaci Ruska na obsazených územích Abcházie a Jižní Osetie v Gruzii, kterou zmiňujete ve svém dotazu. I když chápu, že hospodářské zájmy naší země vyžadují udržovat s RF korektní vztahy, neznamená to však, že budeme zavírat oči před tamním deficitem demokracie a ruskou expanzní politikou vůči státům jeho bývalého socialistického impéria. Největší zklamání však prožívám v jeho odklonu od ODS a v některých jeho krocích, které ať už přímo a nebo nepřímo nahrávají Jiřímu Paroubkovi. Mrzí mě to o to více, že jsem se podílel na jeho zvolení prezidentem s nasazením vlastního zdraví, které jsem si poměrně zkomplikoval, když jsem zrušil svůj nástup do nemocnice na operaci, aby můj hlas nechyběl při druhém kole volby. To už tak ale chodí a i v tomto případě platí pravidlo, že v politice nelze očekávat žádnou vděčnost. Svého rozhodnutí proto nelituji.
Jiří Nedoma
6.1. 2010

volby
Dotaz:
Myslíte,že se vrátíte na radnici OV? Nebo to vylučujete. Samozřejmě pokud ODS vyhraje.
Filip Žaloudek
11.12. 2009

Odpověď:
Vážený pane Žaloudku,
děkuji Vám za tento dotaz, s kterým se občas v poslední době v různě míněných podobách setkávám. Rozhodování dnešního zastupitelstva vrací čas od času v některých směrech město Odolenu Vodu, navzdory úsilí zastupitelů ODS v menšině , do doby někdejšího MNV (ať už jde o ignoraci schválených dlouhodobých koncepcí, prosazování osobních zájmů, nebo personální návraty lidí té doby). Za takové situace bych jistě měl znovu usilovat o obhajobu naší dlouholeté vize ODS , postavené na odpovědnosti města a jeho občanů za svůj osud a rozvoj na místo prosazování osobních a lokálních zájmů jednotlivců a úzkých zájmových skupin. Jedinou cestou k podílu na takovém úsilí je volná politická soutěž v následujících komunálních volbách. Avšak s ohledem na to, že jsem plně odhodlán obhajovat za rok svůj mandát senátora a nejsem zvyklý se věnovat své práci jinak než s plným nasazením, je zatím málo pravděpodobné, že bych se ucházel o účast v místním městském zastupitelstvu. Svému městu a jeho občanům jsem zatím jistě užitečnější svou prací senátora a při zajišťování některých finančních prostředků a otevírání dveří pro jednání vedení města s orgány státní správy při obhajobě schválených priorit a zásadních postojů.
Jiří Nedoma
27.7. 2009

doplnění dotazu
Dotaz:
ještě malé doplnění či upřesnění mého dotazu. Nejde pouze o to, zda ji zaměstnáváte v současné době, ale i o to zda jste ji někdy v minulosti zaměstnával. Děkuji
Petra Nosková
9.12. 2009

Odpověď:
Vážená paní Nosková, děkuji za doplnění, či upřesnění Vašeho dotazu, odpověď máte níže u Vašeho předchozího dotazu.
27.7. 2009

Prosím o odpověď
Dotaz:
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat, jestli je pravda, že zaměstnáváte svou dceru jako asistentku?! Předem děkuji za odpověď
Petra Nosková
9.12. 2009

Odpověď:
Vážená paní Nosková,
ano, moje dcera pro mě pracovala na přechodnou dobu, a to zcela z pragmatických důvodů. V létě pro mne, z vážných zdravotních důvodů svých rodičů a jejich následování do Brna, ze dne na den přestal pracovat můj asistent, který byl pro mne velmi kvalitní pracovní, politickou i čistě lidskou oporou. Po dobu, než se mi za něj podařilo sehnat adekvátní náhradu pro mne pracovala moje dcera. Nástupem nové asistentky byla tato spolupráce ukončena. Toto řešení mi v přechodné a mimořádné situaci velmi pomohlo plynule plnit všechny moje úkoly bez vážných problémů. Dcera již měla podobnou průpravu i u soukromé firmy a pokud by nešlo o rodinného příslušníka, což sice není v rozporu s žádným předpisem, ale považoval bych to za nemorální, mohla by jistě na tomto místě úspěšně pracovat i nadále.
Jiří Nedoma
27.7. 2009

dotaz
Dotaz:
Dobrý den pane senátor.
Vždycky jsem Vám fandila a pravidelně volila.Vážila jsem si vaší pracovitosti a líbily se mi vaše postoje.Poslední dobou se mi zdá,že častěji měníte názory.Nevím možná je to jen dojem.Třeba s tím letištěm.Jak to je?Máme se toho obávat jak píšete,nebo to zajistíte v rozumné míře.Vnoučata mi tvrdí,že je nutné se zapojit a podepsat petici.Co chystáte po senátu,budete pokračovat v politice?
Anežka Pospíšilová
8.12. 2009

Odpověď:
Vážená paní Pospíšilová,
co se týká mého názoru na využití letiště Aera, je můj názor stále stejný od okamžiku, kdy jsem v roce 1990 nastoupil na Vodolce do funkce starosty.Mojí snahou bylo vždy využít jeho potenciál na rozvoj města i leteckého průmyslu, který byl vždy a doufám i bude nadále chloubou tohoto regionu. Přidaná hodnota tohoto oboru nemá v českém průmyslu příliš mnoho alternativ. Sdružuje v sobě také potřebu velmi kvalifikovaných a schopných lidí, kteří také z velké části vždy v Odoleně Vodě bydleli, což bylo vždy znát i na jejich vztahu k místě svého bydliště. Pokud jsem něco změnil na svém názoru, tak to je postoj k využití tohoto letiště způsobem podle záměru PENTY. Počátkem tohoto roku byla předložena dokumentace vlivu této stavby na životní prostředí, která absolutně nerespektovala souhrn různých vlivů na život občanů v okolí letiště. Využil jsem proto své odborné průpravy a působnosti senátora v tomto oboru a záměr jsem v únoru t.r. u Ministerstva ŽP po odborné stránce rozporoval. S podporou mnoha dalších veřejných subjektů jsem ve všech bodech mých připomínek uspěl a nyní očekávám splnění mých podmínek, podle kterých půjde již jasně vyčíslit skutečná zátěž, které by byly případné obce předpokládaným letovým provozem vystaveny. Jen tak je možné položit na jednací stůl státní správy argumenty, které o konečném stanovisku rozhodnou, na rozdíl od pouhého konstatování, že tady to letiště lidé v regionu nechtějí. S tím orgány státní správy počítají, neboť obyvatelé vždy chtějí u všech dopravních staveb, aby byly realizovány někde jinde, než u nich. To je pro odmítnutí předloženého záměru pro mě sice podpůrný, leč sám o sobě pro státní správu nedostatečný důvod. Proto se v této věci takto angažuji a společně se svými odbornými poradci pracuji na analýze konkrétních dopadů na konkrétní obce, jejichž počet se nám v prvním kole podařilo výrazně snížit. Je pravda, že bez podpory občanů tohoto regionu by náš boj s tímto problémem neměl ten správný důraz. Velmi však záleží na její formě a určité serióznosti a pravdivosti používaných argumentů.

Na otázku, co chystám po Senátu, mám jednoduchou odpověď: Odejít do důchodu. Pokud bych však na poslední volební období, které mi do penze ještě zbývá, neobhájil svůj mandát, tak bych se jistě jako pravicově zaměřený člověk dokázal o sebe a svoji rodinu postarat, dosavadní profesní znalosti a zkušenosti by mi v tom určitě byly dobrou oporou.
Jiří Nedoma
10.12. 2009

Proč jednání v parlamentu ?
Dotaz:
Dobrý den,
se zájmem a prvotně i s optimistickým nadšením jsem zaznamenal vaši iniciativu v parlamentu: sdělujete projednávání stížnosti obyvatel regionu proti stavbě letiště v podvýboru parlamentu. Ke stížnosti se měli vyjádřit i M.Dospiva-Penta a M.Kačur-letiště Vodochody.Po krátké diskuzi ale předseda navrhl pokračovat v diskuzi přímo v Aeru Vodochody. Toliko k informaci. Nyní mi prosím odpovězte srozumitelně, proč se tato problematika projednává v zákonodárném sboru, proč bude tento podvýbor zván do Aera Vodochody, proč se budou vyjadřovat složky jako je ÚCL,ŘLP a MD, když se měly tyto instituce možnost vyjádřit k EIA.Jestli celému procesu dobře rozumím, tak konečné vyjádření a udělení stavebního povolení bude provedeno ve správním řízení SÚ Klecany, leda by se jednalo o změnu zákona, např. k vyvlastnění pozemků. Výstavbě letiště lze zabránit jen argumentací, že nebudou splněny zákonné podmínky, zejména hlukové limity a věřili jsme, že zajistíte oponentní hlukovou studii, která by tuto skutečnost prokázala.
Chodí pánové Dospiva a Kačur již do parlamentu na zasedání podvýboru pro letectví ? Proč jednají nebo budou jednat s politiky ? V této fázi je přeci otázka postavena čistě technicky - splňuje nebo nesplňuje záměr parametry nastavené v zákoně. Náš argument je , že nesplňuje, tedy je protizákonný. Děkuji za odpověď jménem Sdružení za klidný domov.Gerstenberger http://www.sdruzenikd.cz
Michal Gerstenberger
26.11. 2009

Odpověď:
Jednání o záměru Letiště Vodochody v Podvýboru pro letectví a kosmonautiku, který zasedal tentokrát v objektu Národního střediska Řízení letového provozu v Jenči u Prahy bylo jedním z bodů na pořadu dne. Podvýbor se již v minulosti podobnými případy z okolí letišť zabýval a úspěšně se zasadil o výrazné snížení dopadu letového provozu na okolní obce v různých místech republiky. V tomto podvýboru jsou stálými zástupci s hlasem poradním jak letečtí výrobci, provozovatelé, civilní i vojenští letci, tak odborníci z Úřadu pro civilní letectví, Řízení letového provozu, Ministerstva dopravy, vysokých i středních škol, leteckého zdravotnictví a další specialisté z oboru, včetně znalců na měření a vyhodnocování leteckého hluku. Z toho důvodu pro mě jako stálého člena podvýboru nebyl problém úspěšně odborně napadnout EIA k podanému záměru z února tohoto roku. Pro realizaci dalších kroků proti avízovanému úpravenému záměru nemusím tedy čekat ani na žádnou petici, upozorňující politiky na to, že se něco v regionu v kterém každý den žijí děje, ani na písemně podanou úpravu dokumentace provozovatele. Potřeboval jsem si pouze ověřit, zda PENTA oficiálně na svém záměru přepravit 3,5 mil. cestujících ročně trvá a proto jsem požádal o zařazení tohoto bodu na toto jednání. Znalost počtu letových pohybů v kombinaci s upravenými letovými postupy nám ještě před opravou dokumentace ukáže, zda normy, o kterých píšete, budou překročeny případně o kolik nikoliv. Budeme tak na argumentaci zavčas připraveni, což může být při termínech k projednávání na Ministerstvu životního prostředí a Krajském úřadě (nikoliv v Klecanech jak uvádíte) klíčové.

Příští jednání podvýboru mělo být tak jako tak v Aeru a jednání o letišti se proto velmi hodí. Očekávám podrobnější seznámení se záměrem, ke kterému se budou moci okamžitě vyjádřit právě ty orgány státní správy, které již Letišti Vodochody schválily některé potřebné doklady pro rozšíření provozu a mě bude zajímat, zda posoudily všechny aspekty s tím související a s jakým výsledkem. Na otázku, proč jednají zástupci provozovatele s politiky mohu odpovědět jen to, že je to naše i jejich legitimní právo klást na stůl své otázky a argumenty a že kdyby na naší žádost o jejich účast nereagovali, tak by jim to jistě neprospělo. O výsledku pokračujícího jednání bude uvedena opět na těchto webových stránkách senátora zavčas zpráva.
Senátor Jiří Nedoma
1.12. 2009

Proč byly odstraněny předešlé dotazy?
Dotaz:
ane senátore, mohu se zeptat, proč byly úpravou vaší diskusní rubriky odstraněny některé dotazy či reakce, domnívám se, že skrývat historii dotazů a vašich odpovědí nebo dělat jejich selekci / cenzuru není smysluplné ..
Jarka S
16.11. 2009

Odpověď:
Změny na webu provádí správce sítě, momentálně s ním nemám kontakt - jsem v zahraničí.
Jiří Nedoma
26.11. 2009

Zaměstnanost zvýší spíše podpora výroby nebo naopak provozu letiště?
Dotaz:
Právě u Aera Vodochody jsme se přesvědčili, jak "chytře" Penta řeší problematiku kvalifikované pracovní síly, jak jinak než dovozem levných pracovníků ze Slovenska z oblastí s vysokou nezaměstnaností. U letiště by to bylo jiné? Na Kypru registrovaná firma propere zisk skrz daňové ráje a nám tu zbude jenom ten smrad a hluk, díky pane Nedomo, vy už na věži letiště Aera místo zajištěné určitě máte!
Pavel S
16.11. 2009

Odpověď:
Dobrý den všem účastníkům této diskuze.
Na dotaz, zda u Aera Vodochody zvýší zaměstnanost více vlastní výroba nebo provoz letiště není jednoznačná odpověď. Záleží na tom, jakého rozsahu obě podnikatelské aktivity budou.Je všeobecně známo, že já preferuji leteckou výrobu,která má vysokou úroveň přidané hodnoty.K tomu je však potřeba mimo celé řady ostatních faktorů mít zajištěn odbyt výroby.Krom tzv.kooperací, které se údajně daří současnému vedení Aera rozvíjet, je to zásadní problém polistopadové éry Aera.Osobně velmi spoléhám v oživení zájmu dalších zákazníků po realizaci současného prodeje bitevníků L-159 ze zásob armády ČR do Maďarska a některých dalších členských států NATO. U letiště je odpověď na šanci zaměstnanosti ještě komplikovanější,neboť není v zájmu mém, ani obyvatel tohoto regionu, aby letiště zaměstnávalo takové množství lidí, které odpovídá provozu letiště, které nám tady hodlá PENTA vybudovat.To za radikální zhoršení úrovně bydlení v některých obcích nestojí.Osobně příliš nevítám současnou právní subjektivitu letiště, která daný problém polarizuje tak,že buď tady bude poměrně velké dopravní letiště,které je schopno vrátit vloženou investici, nebo žádné letiště,protože se při současném provozu neuživí.V takovém případě mám značné obavy o jeho další osud.Nebylo by pro další možnou finální výrobu do budoucna nic horšího,než to, že z komerčních důvodů na dnešní ploše letiště vyroste např. další skladové centrum, které bude pro okolní obce ještě větší zátěží životního prostředí než letiště.Můj návrh komerčního využití místního letiště je znám ještě z doby mého působení na místní radnici.V něm jsem preferoval tzv. provoz obchodních letounů,jehož přemístění z Ruzyně bylo již svého času dohodnuto s tehdejším vedením Letiště Praha.Jednalo by se však pouze o komerční využítí letiště jako doplňkové činnosti k zalétávání továrních letounů.To je však opět podmíněno finální výrobou letadel.
16.11. 2009